Online diensten

Indexeren huurprijs

Hieronder kan u de noodzakelijke gegevens invullen voor het berekenen van de geïndexeerde huurprijs.

Let wel op dat u voor het invullen van het veld basismaand, de maand invult die in uw contract wordt vermeld als basismaand, dit is veelal de maand voorafgaand aan het begin van de huurovereenkomst.

Vergeet ook niet langs de modellendatabank te surfen, waar u een modelbrief vindt voor een verzoek tot indexering.

Indexeren huurprijs


Indexeren onderhoudsbijdrage

Hieronder kan u de noodzakelijke gegevens invullen voor het berekenen van de geïndexeerde onderhoudsbijdrage.

Let wel op dat u voor het invullen van het veld basismaand, de maand invult die in uw overeenkomst of vonnis wordt vermeld als basismaand, dit is veelal de maand voorafgaand aan het begin van het verschuldigd zijn van de onderhoudsbijdrage.

Vergeet ook niet langs de modellendatabank te surfen, waar u een modelbrief vindt voor een verzoek tot indexering.

Indexeren onderhoudsbijdrage


Hoe omgaan met onbetaalde facturen?

U wordt geconfronteerd met een klant die de factuur niet betaalt. Hoe kan u daar dan het best mee omgaan?

  1. Een telefoontje kan wonderen doen

    Is de vervaltermijn van uw factuur verstreken en heeft de klant nog niet betaald, dan kan u hem altijd opbellen om te vragen of hij de factuur niet uit het oog is verloren.

  2. De herinnering

    Volgt er dan nog geen betaling, dan maakt u best een herinnering over aan de klant. In de modellendatabank kan u hiervoor een model vinden.

  3. De aangetekende ingebrekestelling

    De derde stap in het debiteurenbeheer is de stap van de aangetekende ingebrekestelling.

    Een correcte ingebrekestelling maken is niet altijd evident. In de modellendatabank vindt u hiervoor een model en met de berekeningsmodule kan u zelf de exacte bedragen berekenen die u kan vorderen aan interest en schadevergoeding.

    Berekeningsmodule incasso

  4. De aanmaak van het dossier

    Blijft u nog steeds op uw honger zitten, start dan met de aanmaak van een dossier voor de advocaat. Dit dient te bestaan uit:

    • De onbetaalde factuur
    • De herinnering
    • De aangetekende ingebrekestelling
    • De eventuele reacties die u hierop van de klant mocht ontvangen
  5. Het beroep doen op professionelen

    Vervolgens maakt u het dossier over aan uw raadsman.